Rusza kolejna edycja Fantasy 1 Ligi!
Zasady zabawy są bardzo proste. Wystarczy się zarejestrować na fantasy.1liga.org (jeżeli brałeś udział w poprzedniej edycji, wystarczy, że się zalogujesz) i z piłkarzy grających na co dzień w rozgrywkach Fortuna 1 Liga stworzyć swój zespół. Osiągnięcia uczestnika konkursu zależą od wyników (bramki, asysty, inne), jakie uzyskają wybrani przez niego zawodnicy w prawdziwych ligowych meczach.
1. TWORZENIE DRUŻYNY
Kupujemy piętnastu piłkarzy (2 bramkarzy, 5 obrońców, 5 pomocników, 3 napastników), pamiętając, że musimy zmieścić się w budżecie, który wynosi 28 wirtualnych złotych, a także o tym, że z jednego ligowego klubu może się znaleźć w naszej drużynie co najwyżej 3 graczy.
Po zakupie 15 piłkarzy decydujemy, którzy będą grać w podstawowym składzie, a którzy powędrują na ławkę rezerwowych. Żeby zawodnika z rezerwy przesunąć do składu podstawowego, musimy najechać kursorem na jego koszulkę, złapać ją i przeciągnąć (mechanizm drag&drop) w miejsce zawodnika na diagramie boiska, który zostanie rezerwowym
Kolejnym krokiem jest wybór kapitana (punktuje podwójnie) i jego zastępcy (punktuje podwójnie, jeśli nie zagra kapitan)
UWAGA! Do czasu rozpoczęcia pierwszego meczu rundy wiosennej, czyli do piątku 28 sierpnia do godz. 17:15, możemy robić dowolną liczbę transferów, zmieniać ustawienie piłkarzy na boisku (1-3-4-3, 1-3-5-2, 1-4-4-2, 1-4-5-1, 1-4-3-3, 1-5-3-2, 1-5-4-1), kapitana i jego zastępcę, przesuwać zawodników do składu rezerwowego i odwrotnie
2. LIGI PRYWATNE
Każdy uczestnik zabawy może założyć własną ligę prywatną i zaprosić do niej znajomych lub innych uczestników konkursu. Każda liga prywatna ma swój własny ranking. Są dwa rodzaje lig prywatnych – klasyczne i head-to-head. W tych pierwszych o kolejności w lidze decyduje suma punktów w konkursie, natomiast w drugich – co kolejkę zdobywamy do klasyfikacji ligi albo 3 punkty (zwycięstwo), albo 1 (remis). To wszystko zależy od tego, jak zakończy się nasz pojedynek z innym uczestnikiem ligi.
3. REZERWOW
W rezerwie zawsze będziemy mieć bramkarza i trzech zawodników z pola. Jeżeli podstawowy bramkarz nie zagra, punktować za niego będzie bramkarz rezerwowy – jeżeli oczywiście grał w kolejce. W przypadku zawodników z pola liczy się kolejność. Pierwszeństwo w zastępowaniu niegrających zawodników z pierwszego składu ma rezerwowy z numerem 1. Jeżeli nie grał ktoś ze składu podstawowego, a także pierwszy rezerwowy, to do punktacji zaliczać się będą zdobycze rezerwowego z numerem 2 itd.
4. NAGRODY
Trzech najlepszych menedżerów klasyfikacji generalnej otrzyma oryginalne koszulki meczowe wybranego pierwszoligowego klubu. Podobną koszulkę przewidziano również dla administratora najlepszej klasycznej ligi prywatnej. Z kolei w rankingach miesiąca (września, października i listopada) do wygrania są koszulki Fantasy 1 Liga. Od 3. kolejki startuje liga specjalna pod nazwą 1. LIGA FANTASY CUP, gdzie do wygrania będzie koszulka reprezentacji Polski.
5. PUNKTACJA
Bramki:
– napastnicy: 4 punkty
– pomocnicy: 5 punktów
– obrońcy: 6 punktów
– bramkarze: 8 punktów
Asysty:
– napastnicy i pomocnicy: 3 punkty
– obrońcy: 4 punkty
– bramkarze: 6 punktów
Mecz bez straconej bramki:
– obrońcy i bramkarze: 3 punkty
– pomocnicy: 1 punkt
Za udział w meczu:
– piłkarz ze składu podstawowego: 2 punkty
– piłkarz ze składu rezerwowego: 1 punkt
Rezultat spotkania:
– zwycięstwo drużyny: 1 punkt
Obrona rzutu karnego: 4 punkty
Wywalczenie rzutu karnego: 2 punkty
Strata bramki:
– tylko bramkarze i obrońcy – po minus 1 punkt za każdą straconą bramkę z wyłączeniem pierwszej
Żółta kartka: minus 1 punkt
Czerwona kartka: minus 3 punkty
Niewykorzystany rzut karny: minus 3 punkty
Bramka samobójcza: minus 3 punkty
Spowodowanie rzutu karnego: minus 2 punkty